Як формувати родові поняття у дитини з затримкою психічного розвитку?
Як формувати родові поняття у дитини з затримкою психічного розвитку?
До початку навчання у школі дитина має знати деякі родові поняття: овочі, фрукти, меблі, одяг, взуття, посуд, тварини, рослини, транспорт.Усвідомлення дитиною змісту родового поняття відбувається поступово. Під час формування родових понять можна виконувати такі вправи:
- добирати малюнки за функціональною ознакою (наприклад, предмети якими малюють, їдять, п′ють, граються, працюють та ін.).
- добирати предмети за матеріалом з якого вони виготовлені (наприклад, скляні, глиняні, дерев′яні, залізні тощо).
- добирати малюнки за родовою ознакою (овочі, фрукти, тварини, меблі, птахи, рослини, гриби, комахи та ін.).
Зважаючи на недосконале сприймання дітей із затримкою психічного розвитку, спочатку такі вправи слід проводити з двома предметами, збільшуючи їх кількість поступово.
Для закріплення вміння узагальнювати можна застосовувати вправи в яких потрібно згрупувати малюнки за різними родовими ознаками (наприклад, «меблі» – «техніка», «овочі» – «фрукти», «птахи» – «комахи», «взуття» – «одяг» тощо).
Джерело інформації (Сторінка ІРЦ Вугледар)